July 4, 2014

DIY: Light up the atmosphere for summer with shells

summer DIY shells candles tealights
This one is pretty much self explanatory. I just wanted to decorate these living room tables in a way that would be summer-appropriate, fresh and full of light (who doesn't love candles?). So, I came up with this idea.
I used an IKEA decoration tray, but you can use any tray or platter you like. Then I placed some tealights in glass holders and stacked a few wooden aromatic decoration sticks (IKEA again!) in the middle. I could have been even more creative I guess, and so can you. But I wasn't fully satisfied with the result. And then it hit me: my mother had given me 4 large shells, ideal for serving risotto and stuff. Why not try using those? Besides, there couldn't be anything more summery, right? And well, I was astonished. The shells formed a dreamy illuminant. You can experiment, too, and make your own summer-love illuminant and decoration. Have you done anything similar? Do tell!

| Η εικόνα λίγο πολύ μιλάει από μόνη της. Ήθελα να διακοσμήσω τα τραπεζάκια του καθιστικού ώστε να δημιουργήσω μια φρέσκια, καλοκαιρινή και φωτεινή ατμόσφαιρα (ποιος δεν αγαπάει τα κεριά;). Οπότε μου ήρθε μια ιδέα. Χρησιμοποίησα έναν δίσκο από τα ΙΚΕΑ, αλλά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όποιον δίσκο ή πιατέλα σας αρέσει. Ύστερα τοποθέτησα μέσα στο δίσκο μερικά ρεσό με γυάλινα ποτηράκια-βάσεις και στη μέση έβαλα μερικά αρωματικά ξύλινα διακοσμητικά στικ (α ρε ΙΚΕΑ πάλι!). Φαντάζομαι θα μπορούσα να γίνω ακόμη πιο δημιουργική, το ίδιο κι εσείς. Αλλά δεν ήμουν απόλυτα ευχαριστημένη με το αποτέλεσμα, κάτι μου έλειπε. Κι ύστερα μου ήρθε: η μαμά μου μου είχε δώσει τέσσερα μεγάλα κοχύλια (κελύφη οστράκων για την ακρίβεια) για να σερβίρω ριζότο και άλλα τέτοια νόστιμα. Και γιατί να μην χρησιμοποιήσω αυτά; (είπα μέσα μου). Τι πιο καλοκαιρινό; Και πραγματικά ξετρελάθηκα. Με τα κοχύλια ήρθε κι έγινε ένα φωτιστικό ονειρεμένο. Μπορείτε κι εσείς να πειραματιστείτε και να φτιάξετε το δικό σας διακοσμητικό - φωτιστικό με καλοκαιρινά υλικά και φαντασία. Έχετε κάνει κάτι αντίστοιχο; Πείτε!

diy shell illuminant for summer
diy shell illuminant for summer
diy shell illuminant for summer
diy shell illuminant for summer
diy shell illuminant for summer
diy shell illuminant for summer

4 comments:

  1. Υπέροχη και άκρως καλοκαιρινή ιδέα, θέλω κ εγω να τα αλλάζω λίγο στις εποχές να βλέπει το μάτι μου κάτι αλλο!! φιλια!!!

    ReplyDelete
  2. Σ'ευχαριστώ πολύ πολύ Ειρήνη μου! Οικονομικό, απλό, κι αλλάζει όντως τη διάθεση! Φιλάκια :)

    ReplyDelete
  3. I love this! I can't say I've done anything like it, but I'm definitely inspired :)

    ReplyDelete
  4. Thanks Lacy! It's so fun, you should try it! :)

    ReplyDelete



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...